emeliesollengren.blogg.se

Hej och Välkomna till min blogg! Jag heter Emelie Sollengren och är 14år. Här på min blogg kommer ni kunna läsa om min vardag, skönhet, mode och mycket mer.

Stallet och vilda hästar!

Publicerad 2015-01-02 21:30:55 i Allmänt,

Hej Hej! Idag har jag varit i stallet. Jag var där med Nelly och Thea. Vi kom till stallet ungefär kl.11:00 och när vi hade kommit till stallet så gick vi och tog in våra hästar Namn: På hästar Min-Lioness  Nellys-Blondie  Theas-Dittan sen när vi hade tagit in och ställt hästarna i stallet  så började vi borsta och fixa (sadla och tränsa) hästarna. När vi hade fixat klart hästarna så gick vi ut med dom till gårdsplan och hoppade upp. Vi tänkte att vi skulle rida utt. Så när vi alla satt på hästarna så började vi gå mot ett ställe som heter badet eller vi kallar det badet för det ligger en sjö med en brygga ut i vattnet så därför kallar ´vi det stället badet och sen är det också för att vi brukar bada med hästarna där på somrarna. Men vi började i alla fall gå mot badet men vi han inte längre en upp för en baken innan Nellys häst stegrade. Och när Nellys häst började stegra så började både Dittan och Lioness började trippa på tårna. Men till sitts så kunde vi börja gå igen så vi gick till badet och lite längre. Men alla våra hästar var super pigga och tittiga idag men det kan ju ha varit för att Blondie har haft kolik och problem med fötterna så hon hade inte gott på 1 månad ungefär och Lioness har haft ett hål i hoven så har inte heller kunna gott och rida men idag var första gången på 2månader och Dittan har det inte varit några fel på men hon är alltid tittig och pigg. Men det  vart några stopp då och då men vi kom i alla fall hem levande. Vilket var positivt men när vi hade gott hela vägen hem  och var framme i stallet så hoppade vi av på samma ställe som vi hoppade upp på. Sen när vi alla hade hoppat av så gick vi in i stallet och tog av dom sadlar och träs, så borstade vi hästarna sen så gick vi ut med hästarna i hagen. Efter vi hade släppt ut hästarna så började vi packa hö, mocka, fylla på vatten och så gav vi även hästarna lunch. Sen så kom Theas pappa och hämtade oss och då var kl.13:00 ungefär. Sen efter jag hade varit i stallet och kommit hem så hoppade jag in i duschen så åt jag även lunch sen gick jag hem till Nelly och var där en stund sen så kom jag hem i gen efter jag hade vart hos Nelly. Och nu sitter jag här och skriver om vad jag har gjort idag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Jag är 14 år gammal och älskar hästar mer än allt

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela